Pencil daripada Surat Khabar yang terbuang?!

Assalamualaikum.

2 Hari lepas adik aku balik dari sekolah dan dorang tunjukkan kepada aku sebatang pensel yang unik. Dia dapat free.

Yup! Pensel dari kertas surat khabar. Ehh? Macam mana pulakk kan?

Soalan yang first keluar dari mulut aku.

"Terang ke?"

Adik aku laju jawab. "Terang!"

Aku pun macam eksaitedd lah. Ye lah dari kertas kan? Mulut aku terus mengomen. "Baguslah, pakai barang terbuang.. tak de membazir."

So. Baguslah kan? Pokok-pokok pun boleh di simpan untuk menjadikan alam yang panas dengan maksiat ni sejuk sikit. Eh? 

Lepas tu adik aku cakap esok dorang akan adakan Jualan.. Dorang pun beli. Masa tu tak terfikir nak suruh dorang beli untuk aku sekali. Terlupa.


Aku eksaitedd tengok dia punya sisa asahan dia. Sangat kemas. Tak habuk. So. Tengok dia punya sisa memang kertas! Tapi yang telah di mampatkann lah. Sisa dia yang best tak senang hancur macam sisa pensel kayu biasa..(/^▽^)/




                      
Cantikkan design diaa? Comell sangat. Sukaa tengok. (*≧▽≦)


Aku try tuliss dan sangat jelas. Hmm. Nanti ada rezeki.. Aku nak beli bnayakk2 (づ ̄ ³ ̄)づ

Sangat mesra alam kan?  (´・ω・`) 




Aina Akmal

AINA AKMAL. Seorang gadis comel yang berasal dari utara Malaysia. Punya impian sebesar alam semesta dan seorang yang bercakap banyak. Pemegang status pelajar seumur hidup. Keep learning and never give up adalah prinsip beliau. Masih bujang terang tang tang kata orang. Nak berkenal? Boleh jenguk bawah ni.

6 comments:

  1. Dulu selalu jumpa, kalau dapat hadiah yang satu paket. :)

    *Singgah balik~

    ReplyDelete
    Replies
    1. iye ke? ini first time jumpe. hehehe. --'' itu yang eksaiited sangat tu. T__T

      Delete
  2. hehe. zaman sekolah rendah duu selalu pakai. Tapi bila dah meningkat ke tingkatan. dah xnampak orang pakai dah . semua dah beralih kepada mechanical .. ish ish ~

    yang ini jenama obon kan? Obon dulu selalu datang kat sekolah sekolah rendah . promot alat tulis dorang.

    Ada lagi satu pensel kalau aina penah jumpa. nama dia pensel lilin. lebih kurang la dengan pensel obon nih. tapi dia licin. dah namanya pun lilin kan (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iye ke? Aina dari sekolah rendah since darjah 4 dah start pakai mechanical pencil so.. tak pernah jumpaa pun pensel ni. Itu yang macam jakunn kejap bila jumpa ni. hehehe.

      Yup jenama obon. Ha'ah dia ada datang sekolah adik.

      Pensel lilin? Woow,. cam bestt je. :3 Hahaha.

      Delete