Sky Love? Apa yang bestnya?

23:25:00

Assalamualaikum. semoga anda-anda yang comel,sihat ini berbahagia hendaknya~ (macam nak tulis kad raya je XD)


So, hari ini aku nak cerita serba sedikit tentang sebuah karya picisan yang ditulis oleh blogger Aina Akmal. Yeah. That's me. Ahaks!

Okay, mesti korang bengangkan kenapa aku buat entri ni. Bajet macam orang nak tau semua pasal cerita hang tu.. 

"Eleh, story line dia biasalah, gaduh manja lepas tu sedih sikit lepas tu happy ending."

Okay.. try baca dulu. Bila dah rasa tak best boleh tinggalkan cerita ini. Tak adalah jalan story macam tu, Y_Y

Sesuailah untuk aku yang baru belajar menerokai dunia. Selayaknya dengar umur aku yang baru menginjak usia 16 tahun sahaja. 

Tapi, aku belajar pasal kisah rumah tangga ini semua dari MAMA kesayang aku dan juga novelis dan juga paper. 

So, apa yang bestnya dan kenapa perlu baca?

Ini novel versi novel tarbiyah. Niat asal aku menulis cerita ini sebab aku sendiri tidak puas hati dengan sesetengah jalan cerita dan cinta yang sebelum nikah. Jadi aku menulis e-novel ini untuk kepuasan diri dan mengisi masa lapang dan juga ingin mengubah persepsi orang,

Kalau tak couple macam mana nak khawin?

Aku ni bukanlah pro dalam bab-bab khawin ni. Tapi aku ambil hal. Suasana kehidupan mendidik aku lebih mengenali tentang dunia ini.

Kenapa perlu baca? Sebab beri support kepada saya. Haahaha. Tak juga, korang kena baca, mana tau.. apa yang aku sampaikan salah. Boleh la korang tegur. 


Bosan lah novel ni.

Okay. yang ini aku tak boleh nak cakap apa. --' Citarasa orang lain-lain kan? Nak buat macam mana. Nasiblah. 


Apehal nama dia Sky Love? Dah tak ada nama Melayu ka apa?

Emm. *gigit bibir*. Okay, aku sebenarnya sangat-sangat kebingungan nak letak tajuk apa. Yes. Dan aku ni ada masalah tak suka tajuk dalam bahasa melayu dan suka tulis dalam bahasa melayu. 

Kenapa nama dia Sky Love?

Pada aku.. definisi cinta ini terlalu luas. Sangat luas. Kerana kita hidup dan bernafas di atas bumi ciptaan Allah dengan pelbagai ragam manusia. Aku nak gambarkan kasih sayang Allah yang terlalu luas seperti langit. Tapi kasih sayang Allah lagi tinggi pada tu. 

Kerana kasih Allah, hati manusia yang saling membenci boleh jadi sayang. 2 insan yang tidak pernah bertemu boleh menjadi pasangan . 

Quotes yang aku create khas untuk cerita ini..

klik untuk tumbesaran yang sihat. //dulu ni header aku. ahahaha.


Fact about this story, aku menulis cerita ni since 2 tahun lepas. Ya semasa usia aku baru 14 tahun. Now, aku kembali menulis dengan idea baru. ^^

So you guys yang rasa macam nak baca. Boleh klik dekat tab 'Novel' atau gambar di sidebara atau.. DISINI.

Readers Comment.






--'' See? dah dua tahun berlalu. Maaflah. Masa tahun tu struggle untuk PMR. :3  SPM saya 2 tahun lagi, sebab tahun ni. Atas masalah-masalah tertentu. Saya tidak bersekolah untuk satu tahun. Sekian. 

p/s: Doakan saya cepat sembuh. dan jemput baca~ :) Kalau I nak buat segmen.. nak join takk? Hahaha. XD Sila jawab. :)

InshaaAllah one you'll be like Fatimah Syarha.
-Dr.Nabilah
Itu kata-kata semangat yang aku pegang. Yes. Beliau adalah kawan mama. PHd Holder. Dan insan yang sangat baik. Thanks sebab doakan dan merangsang semula niat saya untuk menulis. Love you auntie~ :) Yang best pasal Auntie ni dia dah bawa student ke luar negara untuk projek-projek sains inovasi. Yang best sekali aku dengar mama aku cakap dia ke Korea~ OMG~ T_T

You Might Also Like

7 Love Letter(s)

  1. Keep it up girl :) Cik Mimie tak ketinggalan baca Sky Love ni :) Bertuah Aina ada bakat menulis dlm usia muda ni..Jgn sia2kn tau :) Never give up before try!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you sys~ *air mata sebaldi* T___T

      Delete
  2. sky love.. nak tau best ke tak.. baca ler.. memang nk lg la jawab nya.. cepat2 sambunggg ainaa :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bacaa ke~? Omg~~ *terharu habis* T_T

      Delete
  3. hye saya admin dari segmen mencari 20 bloglist bertuah dan anda boleh check senarai blog anda http://dunia-iekafarhana.blogspot.com/2014/08/senarai-blog-segmen-mencari-20-bloglist.html

    ReplyDelete

Like us on Facebook