10 DC - 10 Secrets

08:30:00

Assalamualaikum

not mine


Sengaja aku lewatkan hari tamatkan Days Challenge ni. Alhamdulillah, walaupun kejap aku update kejap idok. Hahaha. Tapi dengan jayanyaa, kononnya. Hahaha. dah tamat sudah.

Heaven gila rasa. Dah tak terikat dengan challenge mana-mana dah. Hahaha, aku manusia yang cepat excited dan cepat bosan. T___T

Pada aku 10 hari itu sangat lama. hahaha


Dah merepeknya Aina. Jom baca secret yang tak berapa nak secret ni.


1. Pemalu dengan kaum Adam.

Korang imagine lah, tiga tahun kau tak becakap dengan laki face to face. Gila tak segan? Sekolah aku dulu asing laki perempuan. Jadinya.. aku cakap dengan laki sebab dah urgent sesangat je.

Tetiba masuk sekolah campur.. segan gilos nak cakap.

Kawan sorang tu marah aku sebab aku malu nak cakap dengan laki.

" Nak cakap pun Malu ke? Minta lah sendiri."

Aku diam je lah.. tak akan nak membebel kat dia kan? Memang lah ada urusan.. tapi.. tapi.. MALU!

Tapi dalam hati aku jawab, eloklah kau tu menggedik dengan semua jantan. Geramm kot.


2. Tak reti duduk diam

Haha, ini masalah ni. Aku tak suka duduk diam bila aku duduk diam aku akan tidur.. sebab tu even cikgu mengajar tangan aku menconteng sebab tak nak bagi mengantuk.

Atau... kalau di rumah..

Aku tukang buat sepah. Aku akan ada projek DIY aku sendiri. Tak kisah la apa pun.

Yang latest aku buat, letak tepun dalam belon.. lepas tu pecahkan dekat tengah jalan. HAHAHA! BESTT WEH!

3. TAK SUKA BACA NOVEL TAK ISLAMIK.

Aku tak tahu kenapa, boleh ke kategorikan sebagai rahsia?

Serius banyak novel yang bercinta sebelum khawin. Dan aku sangatlah tak suka. Berpegang tangan sebelum khawin. Bercium sebelum khawin. Peluk sebelum khawin. Sangat tak boleh terima. Kalau aku baca pun semuanya aku pinjam..

Tak adanya aku nak beli. Hahaha. Aku beli Imam Mudaku Romantik dan SuamiKu Ustaz, hahaha

Atas sebab ketidakminatan aku terhadap novel macam tu.. maka aku bertekad membuat novel aku sendiri. HAHA. CHAIYOK!


4. Online Family
Aku ada satu group family online dekat facebook. Yang bestnya.. kitaorang semua dari negara lain-lain. Abang dari South Korean, Kakak dari Indonesia dan Filipina dan Jepun . Aku ada nickname khas tahu!?! Hahaha..

SWEET TEDDY BEAR. >_< 
Miss you guys so much!

Tapi sekarang.. kitaorang dah lost contact.. sebab aku yang larikan diri dari dorang. Jahat kan aku?

Hahah, aku pendekkan je lah semua story ni. Aku tau.. korang ni bukannya rajin nak baca sangat punn kan? :p Haha.

5. Tak suka makan benda manis

6. Suka extreme sport. 
  •  Flying fox dan climbing rock wall! Da best!


7. Manusia yang suka buat kerja last minit. 

8. Suka memasak. Haha,
Berkongsi hobi dengan ayahanda yang tercinta. Bila ke bookstore aku dan ayah akan mencari buku resepi. XD haha. Tapi ayah tak suka baking. Mama suka baking, tapi.. mama busy. huhuhu. 

9. Bila tengah marah dan tak dapat lepaskan.. aku akan menangis


10.  Pernah tak tidur semalaman. bermakna 24 jam lah kan?

Okay itu je dari aku.. Huahaha. 

//Thanks kepada awak yang sudi baca sehingga habis\\

Klik sini
|
|
v

You Might Also Like

6 Love Letter(s)

  1. saya pun pemalu sikit dengan laki ni walaupun sekolah sekali dari kecik sampai ke besaq. >.<

    bila cakap dengan depa saya suka senyum pastu buat bahasa isyarat T.T kesiannn

    ReplyDelete
  2. done klik you make me fly. i wanna fly too. haha.

    tak tidur 24 jam tu dah pernah buat jgk. hehe.

    ReplyDelete
  3. no.1 kite sama!hahahaha
    masa kat kolej.. kene buat exsgment bkumpulan. brkumpulan la sgt.. kene brdua.. yg lain ok laa... partner sama jantina. bila turn akak kene brpartner ngn laki. walaupon die bwh umo pon. akak langsung tk bincang pe2 ngn mamat tuu. hahahaha mesti mamat tuu pikir "membosankan btl perempuan ni"hahaha

    ReplyDelete
  4. Sama lah, dulu sekolah tak campur laki pompuan. Tapi bila dah masuk u, nak taknak kena jugak kawan ngan laki. And now, prefer besfren laki dr pompuan. HAHA

    ReplyDelete
  5. 5, 7 ,8 , 9 kita sama...yeeaahhyy!! :) sep sikit :)

    ReplyDelete
  6. tak suka makan manis?mesti gigi lawa. =P

    ReplyDelete