Frequently Asked Questions (FAQ)

11:14:00

.Assalamualaikum dan Sobahallkhoir dan selamat pagi. ^^

Cewahh bajet retis pulak Aina ni. Hahaha. Okay lah. Just nak clear up kan apa yang bermain di minda anda sahaja. :)




1. Software apa yang Aina pakai untuk edit-edit semua ni.

Software yang paling aku suka guna sejak dari darjah 6 lagi, iaitu tak lain tak bukan. Photoshop! Mostly semua benda yang aku edit 99.9% aku pakai Photoshop CS3 & CS6. Now aku dah form 4. still pakai benda alah ni. Still belajar guna benda alah ni. Hiks. T___T

2. Boleh ajar tak guna Photoshop?

Hahaha, ilmu yang bermanfaat tak baik simpan sesorang kan? Dulu aku rajin nak buat tutor, tapi lately aku malas lah. Maaf ye. Tapi aku ada buat 3 tutor guna photoshop, 

1. Buat cursor (video)
2. Header transparent (video)
3. Header with freebies (gambar) 

boleh check di bahagian Stuff. 

Kalau nak juga, anda boleh Google. ^_^


3. Aina ni tak sekolah ke? Update siang malam pagi petang.

Okay, inilah benda aku rasa orang agak musykil kan dekat Aku.

Cakap MRSM Student tapi tak kesekolah pun tengok. MRSM bukan ke asrama?

Sebenarnya masa aku dapat MRSM aku di ganggu oleh makhluk halus atau bahasa kasarnya hantu. Bukan aku nampak atau apa. Dia ganggu aku sehingga buat aku susah untuk berjalan. 

Dan paling dahsyat BENDA tu ganggu aku hingga tangan aku tak boleh nak pegang pen/pensel. Imagine lah aku nak belajar masa tu. Stress sangat-sangat. Bila dah stress lagilah benda alah tu nak datang. T____T


Buat aku sakit lutut. Sebab masa aku scan dekat hospital Doktor cakap tak ada apa. Dah beberapa klinik pakar dah aku pergi dan jawapannya tak ada apa.

Di sebabkan proses aku nak berubat makan masa. Pada bulan 5 semuanya dah exam sem 1 tapi aku tak exam lagi. Dah la aku tak belajar apa.

Makanya.. aku ambil keputusan untuk tangguhkan pelajaran aku dan pindah MRSM lain. sebab MRSM yang pertama tu agak 'keras' untuk aku.

Sepatutnya pada 1 September hari tu aku ada follow up- medical check up tapi.. Mama dan ayah tak cakap apa, aku pun tak cakap apa. sebab aku dah boleh jalan dengan elok siap lari-lari lagi. so kita tak ke hospital pada hari tu.

Now nak kata sihat sepenuhnya tak juga sebab biasalah MAKHLUK HALUS ni, kita halau dia datang balik. 

So tahun depan aku akan belajar silibus form 4 walaupun sepatutnya tahun depan aku SPM. Tapi aku bukan mangsa pt3. Hahaha

Terpulang kepada anda sama ada korang nak percaya atau tak, sebab yang menanggungnya aku. 

Korang jangan la pulak nak takut dengan aku. T____T aku takut bila korang dah tahu pasal aku.. korang lari pada aku. 

Sebab tak semua orang boleh terima. 

Jadi aku bercuti selama setahun untuk proses berubat dengan ustaz-ustaz. ^_^

Support me. :(

Sekian. 


Feeling adfghjkl,
Aina Akmal






You Might Also Like

21 Love Letter(s)

  1. semoga aina sembuh dan terhindar dari gangguan..

    ReplyDelete
  2. Hihi.. sebab kaksha sendiri ada pendamping keturunan, maka kaksha tak la takut dengan aina ^^ sebab family kaksha ramai yang mengalami... hiks!

    semoga cepat sembuh ye cyg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke kak sha? >< inshaa-allah. amin.

      Delete
  3. oh..macam tu pula ceritanya..akak doakan aina cepat sembuh ya..amin

    ReplyDelete
  4. Allah.. Kak Aina, kita ni kembar tak seiras ke apa? :o Sama lagi! Sejak bulan 3 'benda' tu halang saya pergi sekolah. Orang salahkan saya, kata saya mengada-ngada. Dah lah nak UPSR. Tapi bila bulan 6 mereka dapat ditect. Seksanya pesakit sendiri yang tahu. Tak boleh tidur malam,walau puas mencuba. Asyik marah-marah saja. T_T Tapi baru-baru ni, ustaz yang merawat kata saya sudah pulih. Sikit lagi sebelum UPSR sebenar. Berbulan-bulan jugalah tempoh rawatan. InshaALLAH, kak Aina juga akan pulih okey~ :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya allah, kesiannya adik. allah nak uji adik sebab allah sayangkan adik. moga adik sentiasa dalam perlindungannya. good luck untuk exam esok ye. may allah bless you. :)

      Delete
  5. patot la blog comel je . akak tak reti sgt nak edit2 nie .

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha, comel? XD comoot je aina tengok. huhuhu. tak pe kak, boleh belajar. :)

      Delete
  6. rupanyaa.. semoga adek sentiasa di dalam lindungan Allah.. hope cepat sembuh yerrr :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe, inshaa-allah, amin. thanks kak. :)

      Delete
  7. oh begitu kisahnyaa..
    semoga cepat sembuh ye syg :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, begitulah kisahnya kak nad,
      thanks akak sayang. :)

      Delete
  8. sesungguhnya Allah sedang menguji aina. takpe lah aina, hakak still nak kawan dgn hang. semua tu atas perancangan Allah. moga cepat sembuh :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha, sayang hakak ketat-ketat, hehe. betul tu kak. semuanya dah di takdirkan. :)

      Delete
  9. Get well soon dear :) Insyaallah, semoga kesihatan Aina kembali seperti sedia kala :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. inshaa-allah. amin. hopefully. :) thanks ye kak mimi.

      Delete
  10. knape akk baru tau cite sebena, hihi ok bai! Semoga cpt sembuh yee..

    ReplyDelete