Sahabat.. Syukran Jazzilan.

08:00:00

Assalamualaikum..

Semalam aku ada update status di Facebook.. gara-gara sedikit kekecewaan.

Pada aku tak salah nak luah perasaan di facebook, as long as kau tahu macam mana nak jaga aib kau dan bahasa kau supaya nampak kau tu manusia yang bertamadun. Faham?


Memang orang akan fikir, mengadu lah dekat Allah. Tapi kadang nama pun manusia, nak perhatian dan juga kata-kata nasihat..


Kalau jenis mangkuk sikit update status cam ni.

!@#$%^& Cadburry oh. Please sakit hati bangag doh buat macam. !@#$%^&*

Spesis macam ni kalau aku jumpa dekat Facebook, memang aku BLOCK, bukan UNFRIEND ye, BLOCK terus!

Aku sayang nak delete Facebook aku sebab bila sekali aku buka Facebook banyak ilmu lah juga.. sebab kengkawan majoriti budak sekolah agama. Hahaha, aku kan bekas sekolah agama. Lols.

Tapi semalam masa aku pergi ke mengaji dekat masjid ustaz kata..

Berguru tu lagi bagus.

Dari mata ke mata, bibir ke bibir. Ada barokahnya. Jangan semua nak online youtube je. Pergi lah luangkan masa duduk di masjid dengar orang baca kitab-kitab. 

NAK SYURGA TAPI TAK SUKA KE TAMAN SYURGA?


Dan semalam.. 


Nikmat yang Allah beri kepada aku hari ini... Alhamdulillah.

Aku di kelilingi manusia yang sefikrah (pemikiran) 
sahabat yang mengerti aku di kala susah.

Aku tak ingat siapa yang cakap dekat aku..

"Tanda Allah kasih kan kita, Allah beri shabat yang baik untuk kita." 

Sekian. :)


You Might Also Like

6 Love Letter(s)

  1. betul betul .. majlis ilmu ibarat taman taman syurga ~

    ReplyDelete
  2. sahabat lebih kenal kite dari diri kite sendiri, betul tak?

    ReplyDelete
  3. so sweet ada sahabat yg macam tu..

    ReplyDelete

Like us on Facebook