Liebster Award : Tagged Fiqadira

Assalamualaikumm Gaiss~

Thank you sys Fiqadira






1. Antara lelaki atau perempuan, korang lebih selesa berkawan dengan yang mana? Sebab?

Okay, dulu time sekolah rendah. Banyak kawan dengan laki dan seronok sebab dorang tak cepat merajuk. Well aku jenis manusia kasoor. HAHA. Now, aku dah besar. Malu lah nak kawan dengan laki. plus, sekolah aku perempuan laki asing dan it daa besst~ ahaha. baru aku sedar kawan dengan pompuan ni lagi best. Sebab? Dorang faham kita-kita faham dorang. And best thing iss~ tak ada perkara yang nak sorok. Okayy? Hahaha, kalau bestfriend dengan boy karang asyik friendzone je. LOL. dan juga kena jaga ikhtilat laki pompuaan yee~ So, besar-besar ni kawan setakat nak discuss dah le. Lebih-lebih ussoh lee. Tak bagus. Nak main lawak-lawak. Jangan. Jangan. Aku tahu susah. Tapi at least put some effort to try. Why not kan? Kata sayang Allah.


2. Macam mana nak hilangkan perasaan sedih kerana kehilangan orang yang tersayang?

Okay, yang kehilangan cam na ni? Doa, solat. Cari kawan baru. Ahhh~


3. Percaya tak kalau someone tinggalkan kita untuk kebaikan kita? Kenapa?
Aicehh, cam novel pulokk. Entohllah. -_- tak pernah kena rasanya, dan tak pernah buat lagi.

4. Favourite youtube channel?
Banyak. Aku letak yang korang kenal je. Mat Lutfi dan MTAS.

5. Novel apa yang paling best yang pernah korang baca?
Novel aku karang sendiri. Okay. Sepak aku secara berjemaah. Suami Aku Ustaz ofcoursee~ The Best Novell Ever. Tapi sayang ia di filemkan. Rosak habis nilai islamik yang ada dalam citer tu. Ppfffffffffffftttt~ Geram gila aku.


6. Macam mana korang jaga muka korang?
Aku tak tahu pasal kecantikan. Tapi aku setakat cuci muka jelah. Tapi muka aku tak lawa.

7. Bawal atau shawl? Kenapa?
Alamak! Aku jenis jarang pakai bawal. Sebab tudung aku selalu tak jadi. Shawl aku tak pernah pakai sebab tak ada. Tudung sarung tu pun aku tak pakai sebab kain dia getah. Jadi apa aku pakai? Aku tak pakai tudung. Eh, takde aku gurauu. HAHA.


8. Salahkah kalau perempuan ada sikap kasar or garang sikit?Tak salah-tak salah. Kalau dengan LELAKI elok di perbanyakkan. Kalau dengan perempuan mohon dikurangkan. Hang tau la depa ni termasuk aku taching kuat. HAHA, T-T

9. Zaman mana yang paling best? Zaman kanak-kanak atau sekarang?Typical answer, zamman kanak-kanak la wehh. HUAAAAAAAAAAAAAAAH. IMISSDAMNALOT.

10. Handphone yang diidamkan. Kenapa?Sony Xperia , Galaxy Note, Iphone? 
Sebab aku gila gadget, tapi Alhamdulillah ada seketui phone pun dah bahagia. muhaha.

11. Komen dan pendapat tentang blog nad ni. Jujur, ok

Okay, ringan sebab pakai bs kan? Tapi kotak Cbox tu dia punya alternate color tuu. tooo striking so, boleh ubah warna tak? Maseh. HEHE.


Sekiaan~ Maaf kalau terkasar bahasa.


Aina Akmal

AINA AKMAL. Seorang gadis comel yang berasal dari utara Malaysia. Punya impian sebesar alam semesta dan seorang yang bercakap banyak. Pemegang status pelajar seumur hidup. Keep learning and never give up adalah prinsip beliau. Masih bujang terang tang tang kata orang. Nak berkenal? Boleh jenguk bawah ni.

13 comments:

  1. siapa MTAS? kalau mat lutfi tu, kenallah. huhu.

    ReplyDelete
  2. sapa yang x rindu zaman kanak-kanak kan dikna..masa tu semua nya indah belaka dan happy always..hee..

    ReplyDelete
  3. MTAS = MrTheAllShared. gelak2 kalo tengok video dorang. paling kite suka yg 20 cara nak elak salam dgn yg bukan mahram.

    novel suami aku ustaz tu xpernah baca lagi. maybe sebab nak difilem kan jugak n xberapa minat pelakon dia. tgk trailer pun x best sgt. huhu

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum. Done read your answers. Thanks. Hehe. Novel Suami Aku Ustaz tu best sangat. Tak pernah tengok filemnya tapi pasti baca novelnya lagi best dari tengok filemnya. Haha. MTAS tu apakah? Just asking :)

    ReplyDelete
  5. pehh soalan sgt mencabar laa.. tp suka soalan gini.hahahah

    suka jawapan no.1 dan 2 :)

    ReplyDelete
  6. Huhuhu... akk pny tak buat lagi nie... sbuk dok blogwalking.. nk up entry pon ke lautt

    ReplyDelete
  7. oh..aina ni rupanya lasak ya..hehe..kalau aina nak info kecantikan tanya akak jer..akak sudi share..^_^..semua orang lawa. tiada yang tak lawa aina tomei..

    ReplyDelete
  8. kena tag jugak tapi belum terbuat. hehe.

    tak sangka kasaq jugak aina ni. ingatkan selembut nama. hahahah *jokes ^_^

    ReplyDelete
  9. zaman kanak-kanak la yang paling best...
    takyah pikir apa-apa pun

    ReplyDelete
  10. Wahaha panjangnya jawapan. T^T Kalau ai, jawab ala kadar je. How ah? Nak jadi rajin cam you?

    p/s: Kali ni guna bahasa amoi pula. Apa macam? Ada terer? :p

    ReplyDelete
  11. bila akk stalk ur insta baru akk tau what kind of person lah Aina ni. hihi lalala~

    ReplyDelete