Lupa

Assalamualaikum.





Kadang-kadang bila kita berusaha,

kita gagal dapat

kita mengeluh,

kita lupa,

kita cuma buat kerja sebagai HAMBA,

Kita lupa kita bukan Allah

Biarkan Allah buat kerjaNya

Hendak di izinkan atau tidak.

Itu semua kehendakNya.

Kalau tidak di beri apa yang di kehendaki,

Mungkin Allah sedangkan siapkan sesuatu yang lebih indah,

Lupakah kita dengan firman Allah –

“ Boleh jadi, kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah yang paling mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui. ” (QS. Al-Baqarah:216)


Sekian. 

Aina Akmal

AINA AKMAL. Seorang gadis comel yang berasal dari utara Malaysia. Punya impian sebesar alam semesta dan seorang yang bercakap banyak. Pemegang status pelajar seumur hidup. Keep learning and never give up adalah prinsip beliau. Masih bujang terang tang tang kata orang. Nak berkenal? Boleh jenguk bawah ni.

11 comments:

  1. setuju dengan entry ni :)

    “ Boleh jadi, kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah yang paling mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui. ”

    ReplyDelete
  2. Setuju dan betul sgt kekadang kita lupavsemua yg ada milik allah tiada pun kita yg punya tp kita sentiasa lupa termasuk sis jm sendiri

    ReplyDelete
  3. good reminder Aina.. akak pun kekadnag khilaf. tahu mengeluh saja tapi yang sebelum sebelum ni apa yang Allah kasi tak syukur.

    ReplyDelete