OCTOBER 10 DAYS CHALLENGE BY SITI YANG MENAIP #3

23:56:00

Assalamualaikum.

10 FAVOURITE YOUTUBE CHANNELS

Eh, tak sangka dah hari ketiga. Japnya masa berlalu. T_T




7. Mat Lutfi



Hahaha, siapa tak kenai mamat Kedah yang belajar dekat luar negara ni kann? Video dia pasal isu-isu semasa. Aku rasa semua video dia semua best. Tengok sepuluh kali tak bosan.

Aku siap mengajuk cara dia cakap kalau aku dengan adik-adik aku sembang. Kami sembang ala-ala mat lutfi. Kira hafal skrip si mat nilahh. 




6. vitaminbie



Ini latest punyaa videeo. HAHAHA, Bestt gilaaa! Dia buat lagu parody mengenai isu-isu terkini dan juga berdakwah. So unik!

5. OneHeart Creative Solution



Hahaha, saja aku tayang video ni. Video inilah yang bawa kenal One Heart ni. Hahaha, deme ni lebih kepada pembinaan baitul muslim. Pasal rumah tangga lahh kiranyaa. Hahaha. Persediaan. LOL. HAHA.




Jangan judge aku please. Hahaha, Okay. CBO, Seperti namanyaa~ dia memang ohsem! Tak silap aku owner ni pernah study dekat Korea. Kalau tak silap aku lah. Kalau salah mohon betulkan. 

Video dia semuanya best. Adik-adik aku suka tengok video ni sebab dia ala-ala cartoon gituh kan? Serius wajib tengok. Tapi last dia post video tahun lepas. T_T 


3. TUAN HELMY (TH FILEM)


Dia punya video style typhography. EHHH, betul ke? Entahla, tengok lah video ni. Korang akan faham style macam mana. Dia just guna ustaz tu punya suara lepas tu .. korang tengok sendiri. Aku suka dengar UAI , Ustaz Abdullah Khairi. Memang best-best semuanya. 





Okayy! Ini you gaiss memang wajib tengok. Cara dakwah mereka menggunakan media, dan cita-cita mereka untuk membenarkan orang datang ke cinema tanpa dosa. Means, tengok filem yang inshaa-allah bebas dari maksiat dan persentuhan lelaki perempuan lah kan?

Aku peminat mereka sejak dorang keluarkan video pasal Kpop vs Nasyid, sejak tu aku stalker mereka. Like status, Follow dorang ni. Keep it up akhi-akhi sekalian. Ecewah. Hahaha. 

Video yang kat atas ni bernilai ribuan ringgit ye you olss, so jangan main-main. doranng memang serius dengan niat mereka. Nak tahu lebih lagi boleh ke Facebook MTAS. 


1. COCOMBEE



Sini koleksi video-video ceramah yang diberi dengan sentuhan muzik agar kita lebih feeling. Kira macam dia tambah sound effect dengan kualiti video dia memang lawa sangat.

Aku suka dengar ini, kalau dengar sini sorang-sorang memang menangis lah. Meremang je bulu roma bila dengar Habib ni sampaikan. Aku ada seorang senior laki ni,

Selalu sangat berjumpa dengan ulama-ulama. Sangat jeles. Dia laki tak apalah boleh ambil gambar dan cium dan di doaakan oleh golongan muqarrabin ni.

Aku pernah jumpa pun Tok Guru Nik Aziz ,itu pun dua kali dan dari jauh je. Moga Allah panjangkan umur Tok Guru.

Hadis masa aku belajar masa tahun lepas dalam madah Hadis,

Rasulullah dah bersabda yang Allah akan hapuskan ilmu dengan mematikan ulama-ulama. Sob.. sob..

Sebenarnya banyak lagii. Tapii letihh lahh. Aiman Azlan, lepas tu apa nama mamat tu yang buat video pasal #CubaTry lepas tu Langit Ilahi. Okay serius depa semuaa ni bestt~ 

Sekiann~ 

You Might Also Like

20 Love Letter(s)

  1. Replies
    1. hahaha, kann? bestt je lagu diaa~ :3

      Delete
  2. Replies
    1. kannnn? suka tengok video dia. beri keinsafan sungguh. sobb. sob. T_T

      Delete
  3. 5 ke atas tu feveret kaksha.... hihi....

    ReplyDelete
  4. waa bestnya dah masuk cabaran ke-3.akak belum buat lagi ni..huu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha, takpa, buat pelan-pelan. hehehe. :)

      Delete
  5. yeAHHH .. mat lutfi dengan vitaminbie mmg layan :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha, best ja depa dua tuu~ lols/

      Delete
  6. Semua video mat lufti, akak tengok...penuh dengan mesej

    ReplyDelete
    Replies
    1. betull~ sepuluh kali tengok tak bosan. :)

      Delete
  7. Replies
    1. takk apaaa~ esok free layann lee~ hehe. ;3

      Delete
  8. Okay. akak kena layann nii. heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak wajib tengook. best semuaa ni. ~ ><

      Delete
  9. Cik Mimie layan Matluthfi je..heheeh

    ReplyDelete
  10. CBO akak layan jugak. cutee aje hihi.. mat lutfi sama.. yang lelain tak penah dengar.

    ReplyDelete
  11. kalau sis JM tak terjawab soalan ni sbb x layan utube tu

    ReplyDelete