OCTOBER 10 DAYS CHALLENGE BY SITI YANG MENAIP #9

21:46:00

Assalamualaikum


10 Things That You Want To  Do



1. Berubah 

Aku ni dalam proses memperbaiki diri. cuma kadang-kaadang tu terbabas. Tergoda pada nafsu dunia.

Teringat umi nazeera cakap,

dunia ni macam makanan, sedap lama-lama menyakitkan. //lebih kurang macam tu lah.


2. Kaji sejarah dunia.

Aku minat untuk kaji sejarah dunia. Atau lebih tepat lagi,belajar sejarah dunia. Dari satu zaman ke satu zaman. Sangat teringin. Tak kira negara apa.


3. Memahirkan diri dalam bidang yang aku minat.

HMTL/Javascript/CSS dan sebagainya aku bukan belajar sangat. Aku cuma godek-godek macam tu je. Try and error kata orang. aku teringin nak jadi web designer sebenarnyaa. Hahaha. Banyak cita-cita aku T^T. dan juga dalam bidak grafik. Aku nak belajar yang lain pulak, aku nak belajar flash, aku nak belajar aku nak belajar, tapi lappy ini bukan milik aku, jadi aku takut crash pulak kalau aku download bukan2.


4. Buka Bisnes sendiri.

Okay ini adah benda yang dalam perancangan aku. Aku seboleh-bolehnya tak nak kerja kerajaan. dan tak kerja dengan orang. Memang susah tapi tak mustahil kalau Allah izinkan. Betul tak? Aku nak buka syarikat yang mengutamakan syariat Allah. Dari segi pengurusan kewangan hingga ke pakaian. Inshaa-Allah. 

Ada juga niat nak buka hotel bertaraf 5 bintang tanpa arak.


5. Jumpa Ulama.

Aku teringin sangat nak jumpa Tok Guru Nik Aziz, Tok Guru Haji Hadi dan lain-lain lagi. Bila jumpa mereka ini buat aku rasa teringin nak jumpa Rasulullah.



Alulama warasatul ambiyya
Aku teringat lagi perasaan nampak tok guru nik aziz masa satu ceramah. Sangat syahdu sangat rasa. Tup-tup dah menitis air mata aku.



Soo itu je keinginan setakat ini. Aku tak tau apa lagi aku nak buat . Till then, syukran jazillan. :)


You Might Also Like

18 Love Letter(s)

  1. Luhurnya niat Dik Na! Akak doakan semuanya akan termakbul satu hari nanti :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makaseh kak. Amin. Heheeh. Biasaa je apa yang aina nak buat kak. ;(

      Delete
  2. wahh.. hebatnyaa semua yang aina nak buat.. bagos2 ! org kata, kalau nak brjaya kena ada matlamat hdup.. kan?? ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Nak buat je baru. Alhamdulillah. Betul2 . kena ada matlamat.hehehe. angan2,buat pembakar semangat. (´∀`)

      Delete
    2. Ok tabik kt dikna
      Sob soooobbbbb...
      Semoga ape yg diimpikan tercapai...
      Insyaallah semuanya tak mustahil andai berusaha ke arah tu...

      Delete
  3. Niat yang baik pasti akan dipermudahkan..insyaallah..akak doakan dikna berjaya dlm bidang yg diceburi..braya jadi web designer, pereka grafik n business woman berjaya.amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin. InshaaAllah. Ada rezeki nanti. Kita tak tauu. Hehe

      Delete
  4. Insyaallah, semoga semuanya tercapai satu hari nanti.
    Nak jumpa tok guru, mai la kelantan.. Kak dah banyak kali jumpa dia, rumah dia pun kak tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin. Hahaha. Kalau kelantan tu 3 langkah jee. Lama dah aina p. Huhu. Tak pelah tak de rezeki lagi. :(

      Delete
  5. Bagusnya niat. Kalau dah buat hotel tanpa arak tu, bolehlah panggil saya. Saya adalah sikit ilmu pasal hotel-hotel ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe. Alhamdulillah. (^~^) Haha. InshaaAllah. Kalau ada rezeki dan diberi peluang oleh allah. Why not kan kita majukan ekonomi islam? ^^

      Delete
  6. AMin..moga tercapai semua Impian Aina ni :)

    ReplyDelete
  7. Moga tercapai cita2 aina :)
    Nanti dah berjaya jangan lupakan kite.

    ReplyDelete
  8. lahhh heeeiiiii , rupa-rupanya tadi yang kesepuluh , malu >.< sorryyy , hehe
    good luck !

    ReplyDelete