10 Days Challenge (4th Day / 4 Books).

Assalamualaikum. Dah masuk hari yang keempat. Huh.. Lambat lagii nak habis. Hiyaarghh.

Hari tu semangat sangat nak join.. Tapi skarang.. Haha. Dah malas. Sebab nak buat entri rasa terikat.

Apa apa pun jomm tengok buku febret aku. Hehehe.

1. Imam-Imam yang Benar

Komplikasi novel - novel sejarah hidup Imam Syafie, Imam Abu Hanifah, Imam Hambali dan Imam Malik.

Best sangaatt baca novel ni. Rasa malu sangat dengan perangai aku yang ala-ala setan . T.T

Yang tak ada bolehh lahh pergi beli. Tak rugi pun.


2. Komik Detektif Conan

Aku rasa macam orang tak betul je kalau aku nampak komik ni. Hahaha. Pliss wehh. Conan sangat sangat sangat hensem. Zul Ariffin pun kalah kaayy. Hahaha. Phewww~ (♡˙︶˙♡)

3. Andai itu Takdirnya.

Aku dah baca novel ni masa aku darjah 5. Sampai sekarang memang terkesan sangat-sangat lah. T.T

Satu hari aku tak keluar bilik sebab hadam novel ni. Hiohoho. Melelehh weeh ayaqq mata budak aku masa tu. Lols. Hahaha. Seriuss best.

Teringat part yang perempuan tu kena marah dengan laki tu masa dia tengah pregnant. Sedih. Sedih. Huahhh.

4. Suamiku Ustaz

Ini novel yang sangat-sangat comel. Tak heavy. Dan bagus. Tapi akuu terkilan sangat sebab movie di filemkan.

Kalau yang berlakon tu laki bini tak apa lah juga. Amik si Airel Zafrel dengan Wawa Zainal ke. Kan comel tuu~ serius.

Aku tak suka tengok drama melayu. Nak muntah gila time bersweet-sweet tu. Daripada aku tengokk benda haroomm mengalahkan CADBURRY.

Baik aku tengok benda yang lebih berfaedah. Huh.

Okayy sekian. Papaii~ hehe.

Aina Akmal

AINA AKMAL. Seorang gadis comel yang berasal dari utara Malaysia. Punya impian sebesar alam semesta dan seorang yang bercakap banyak. Pemegang status pelajar seumur hidup. Keep learning and never give up adalah prinsip beliau. Masih bujang terang tang tang kata orang. Nak berkenal? Boleh jenguk bawah ni.

15 comments:

  1. Seronok baca 10 cabaran ni.anak rasa naik join juga la..

    ReplyDelete
  2. andai itu takdirnya memang best..selalu baca wajib kena sedia tisu bnyk2..huhu

    ReplyDelete
  3. Tak baca lagi semua buku tu..hmm..cam best je..:)

    ReplyDelete
  4. Ala nak pinjam imam2 yg benar. Novel pak latip semua best. Kite suka baca tariq bin ziyad. Hehe
    Andai itu takdirnya tu pon fevret jgk.

    ReplyDelete
  5. no.1 macam best. nak beli la nt :)

    ReplyDelete
  6. dalam byk2 tu amiez prnah baca conan je...haha...imam2 yg benar, otw, insyaAllah.

    ReplyDelete
  7. @siti zawiah kann? meleleh air mata hidung semua. sob sob. T__T

    ReplyDelete
  8. @Cik Mimie hahaha, yang wajib baca pasal imam2 yang benar tu. rugi kalau tak baca~ :)

    ReplyDelete
  9. @budak wuuhh~ kan? hahaha,. :) nak pinjam? mai la kedah. XD

    ReplyDelete
  10. detective conan.... hahaha... minat dr dulu sampai sekarangggg :P

    ReplyDelete