10 Days Challenge : 5th Day : 5 Food

Assalamualaikum

Hahaha, dah berapa hari aku tertinggal gerabak challenge eh? T__T  Okay malas nak merepek dahh. Haha.

Top 5 makanan febret aku. ;)

1. Chicken Chop with Black Paper Sauce

Ini tiap kali ke kedai, benda ini lah aku cari. Kedai yang jual lah, T_T karang pergi kedai tomyam minta chicken chop memang dia siram dengan kuah tomyam gak kang. Haha.

2. Nasi Tomato dan Ayah Merah

Tengok ni sajee pun dah buat aku melelehleleleleh ayaqq liuqq tau dakk? T__T

3. Mee Goreng Mamak

Sedapp sangattt! kalau ayah masak.. sekuali tu hentam dekat aku. ceh. hahaha. lapaqq weh. lapaq.. t--t

4. Pizza

hahaha, tapi mak ayah aku tak pernah izinkan ke sana. katanya mahal dan tidak mengenyangkan. memang pun tak kenyang. pernah pergi 2 kali je seumur hidup aku. sadiss tak? T__T


5. Soto Ayam 

Sedapnya subhanallah. T___T. letak cabai dua tiga sudu. kaw-kaw makan. 

Entri ni buat aku nak ke kedai cari chicken chop. T_T

Aina Akmal

AINA AKMAL. Seorang gadis comel yang berasal dari utara Malaysia. Punya impian sebesar alam semesta dan seorang yang bercakap banyak. Pemegang status pelajar seumur hidup. Keep learning and never give up adalah prinsip beliau. Masih bujang terang tang tang kata orang. Nak berkenal? Boleh jenguk bawah ni.

7 comments:

  1. Sama la kta suka makan Soto..x mkn lain pun x pa, yg pnting dpt mkn Soto..huhu

    ReplyDelete
  2. alamak, silap masuk blog! hahaha penuh gambo food yg sedap2.. akak tgh dalam pantang niii huwaaaa hahaha bertabah je la tgk pic foods ni ... btw tq for sharing! akk singgah dari bloglist JM! :-)

    Salam kenal,
    Kak Fara
    http://amfarra.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Ok, Cik Mimie dah lapar sekarang...order Soto Ayam 1 dekat Aina..Cabai lebih..heheh :)

    ReplyDelete
  4. Alahai semua makanan sedap ni :)

    ReplyDelete
  5. Sedapnya...tapi masakan emak saya yang paling sedap...;-)

    ReplyDelete
  6. nasi tomato selaluuuu sgt.. makan banyak kali tak pernah nak kenyang.. hahaha

    ReplyDelete