Tutorial : Scroll Box untuk Comment.

Assalamualaikum,

gambar yang tiada kaitan sama sekali ye kakak adik abang makcik sekalian. T__T


Dah petang macam ni hah baru aku nak mengupdate belog, lols. By the way thanks kepada yang sudi mendoakan kesihatan aku. Sob..sob. T___T Alhamdulillah aku dah sehat.

Cuma selsema batuk belum hilang lagi. *sreeet*

Sorry ye Kak Nad, sebab lambat update pasal tuto ni. Yehehe. ><

So jom kita ke tajukk utama.


1. Dashboard > Template > Edit HTML

2. Cari kod ni. Korang kalau search ada jumpa dua kod yang sama kan? yang macam ni kan.

<div class='comments' id='comments'>
3. Gantikan dengan kod ni.  Ganti dua-dua kod tadi dengan kod ni ye~

<div class='comments' id='comments' style='overflow:auto; width:ancho; height:400px;'>
yang aku bold merah tu korang boleh ubah mengikut kesesuaiann ye. Kalau cantik 350px ke atas. ^^

4. Bila dah siap, try preview dulu. Ada error ke tak. Kalau tak ada.. boleh save! ^^


inilah contoh kalau menjadii ye. Terima kasih kepada model2 komen di atas. XD


Note : Benda ni akan jadi (Inshaa-Allah) Kalau komen korang tu banyak ye. Pergi dekat entri korang yang ada banyak komen. Hahaha. 

Tips : Ini membantu meringankan blog. ^^

Okay tu je, any probs ask me. Hehehe. Mana aku boleh tolong aku tolong ye~

Bye. Adios.





Aina Akmal

AINA AKMAL. Seorang gadis comel yang berasal dari utara Malaysia. Punya impian sebesar alam semesta dan seorang yang bercakap banyak. Pemegang status pelajar seumur hidup. Keep learning and never give up adalah prinsip beliau. Masih bujang terang tang tang kata orang. Nak berkenal? Boleh jenguk bawah ni.

6 comments:

  1. yeh.. menjadi.. tq Aina sayang ;)

    ReplyDelete
  2. fuhh, akhirnya menjadi. jauh betul jarak antara 2 kod tu. tekan ctrl+f tak detect pulak.

    ReplyDelete
  3. Terima kasih sangat2. Jazakillahu khairan kathira :D

    ReplyDelete
  4. it's not working for me ughdfeeh whyy

    ReplyDelete