Awakk.. saya tunggu awak ni.

Assalamualaikum.


Mungkin istilah bagai kucing dan anjing tidak sesuai di gunakan lagi. Hahaha.

Istilah tom and jerry mungkin sesuai. 

Aku dengan adik aku bagai tom and jerry, ada masa gaduh ada masa bekerjasama baik gila. Kalau buat projek belakang mak ayah hahaha, memang kami berdua kebabom lah. Lepas dua tiga hari baru pergi report dekat mak dengan ayah.

Macam-macam kita belajar dari gambar ni kan?

Soalan bocor UPSR : Berikan nilai-nilai murni yang terdapat dalam gambar di atas.

Sekian terima kasih. Haha.

Aina Akmal

AINA AKMAL. Seorang gadis comel yang berasal dari utara Malaysia. Punya impian sebesar alam semesta dan seorang yang bercakap banyak. Pemegang status pelajar seumur hidup. Keep learning and never give up adalah prinsip beliau. Masih bujang terang tang tang kata orang. Nak berkenal? Boleh jenguk bawah ni.

14 comments:

  1. hahah..comel gila..tapi betul tu dikna..ada pelajaran dan teladan dari gambar tu..bagus!!

    ReplyDelete
  2. skrang ni kucing dah x kenal anjing tu mcm mna?.. kucing dh x tkot dgn anjing..

    ReplyDelete
  3. anjing dengan kucing yg dulu manusia kata tak boleh sama pun dh berbaik. kalau manusia yg makhluk yg cipta peribahasa ni pun tk boleh berbaik, acane ? siapa manusia, siapa binatang sekarang ? hehehe

    ReplyDelete
  4. tula anjing ng kucing pon dah jadi geng skg nie

    ReplyDelete
  5. nilai2 murni dia, kawan dengan kucing bila dah takde kawan sama spesis dikawasan kediaman. hehe.

    ReplyDelete
  6. Akak siap save gambar ni, Aina ;)

    ReplyDelete
  7. kalau dulu anjing dan kucing pantang berjumpa ada je yg x kena...tpi skrg dh lain

    ReplyDelete
  8. Berkawan...jangan memilih paras rupa..^_^

    ReplyDelete
  9. isu anjing sensitif skarang ni bahahha.. cute sangat haih gambar tuh.

    ReplyDelete
  10. nilai murni yang terdapat dalam gambar di atas ialah kita harus sentiasa membantu antara satu sama lain walaupun kita berbeza.

    boleh dapat A dak rasa2? =P

    ReplyDelete