Berubah Wajah!

Assalmualaikum dan Selamat Pagi.


Sebelum buat entri ni.. aku pergi check entri aku pasal ubah wajah pada tarikh 29 September 2014. Dan aku kira balik.. What? Baru seminggu.. aku dah tukar rupa blog aku lagi. HAHAHA. Aku rasa macam tak percaya ja weh, seminggu je aku tahan pakai template lama tu.

Ini dalam progress. 




Aku tak puas hati dengan header diaa. Pleaseelah. Macam buruk je letak gambar mamat tu dekat atas tu. Bukan mamat tu buruk. Header aku buruk sebab ada gambar dia. Macam something wrong dan aku tak puas hati. Jadi aku design sampai puas hati. Nasiblah...

Aku try nak guna backgroud warna putih, nampaknya terlebih nur dalam blog aku ni dan buatkan orang lebih sakit mata sebab terlebih nur. Kalau terlebih NUR dekat hati tak apa. Ini sakit mata lah. Orang nak baca blog aku tak selesa kann?

Jadi aku combinekan Hitam sebagai background blog dan putih sebagai background post. So Hitam tu menyerlah kan warna putih tu supaya dia menaikkan mood agar tidak terlalu mengantuk.

Jadi sesiapa semalam yang masuk blog aku tu.. sebenarnya.. dalam pembinaan gituh. Hahaha. Maybe ramai tak perasaan. T_T


Header

Aku dah ubah header yang ada status gituh. Hahaha. Dan macam biasa tab menu aku sumbatkan dalam header supaya nampak kemas.

Tab Menu

Lawaaaaaaa~ sebab aku suka. Kbai,

Credit

Hahaha, ini sengaja aku mengada. Nampak macam lawa pulak ada barcode dekat sidebar aku tu. Tapi sayang blog aku ni bukan untuk di jual ye. HAHAH.

Older Newer Home Icon

Dulu aku pakai yang ala-ala galaxy gitu kan? Sekarang aku tukar kepada yang simple dan nampak kemas gituh.

Font Post dan Post Title 

Ini aku ubahh jugaa. Sebab bosan tengok tulisan tu yang dah berabad dah pakai. Ecewahh.


Aku rasa itu je perubahan yang aku buat dekat blog aku ni.. Siapa-siapa ada nampak lagi perubahan dekat blog aku ni? Hahaha.


Cuci mata.. :P

Ohhhhhh. Aku baru buat watermark.. Hahaha. Aku buat lagi 2 jam nak balik kampung hari itu. Macam tak menyempat je nak buat kan hari lain. Gasaklah. Bosan wehh nak tunggu adik-adik waa siap.

Simplee gila. Kenapa lately aku addict hitam ni. Kenapa? Tak ada mood nak tengok blog aku berwarna pink. Kenapakah? -..- Apakah?


Sekian..

Aina Akmal

AINA AKMAL. Seorang gadis comel yang berasal dari utara Malaysia. Punya impian sebesar alam semesta dan seorang yang bercakap banyak. Pemegang status pelajar seumur hidup. Keep learning and never give up adalah prinsip beliau. Masih bujang terang tang tang kata orang. Nak berkenal? Boleh jenguk bawah ni.

19 comments:

  1. mlm tadi header lain pagi ni dh tukar pulak eheh..mmg byk byk tul lah..sis JM mmg x de masa nk update blog pun x sempat huhuhhu

    header lama pun sweet header baru pun cantik

    ReplyDelete
  2. mlm tadi header lain pagi ni dh tukar pulak eheh..mmg byk byk tul lah..sis JM mmg x de masa nk update blog pun x sempat huhuhhu

    header lama pun sweet header baru pun cantik

    ReplyDelete
  3. mlm tadi header lain pagi ni dh tukar pulak eheh..mmg byk byk tul lah..sis JM mmg x de masa nk update blog pun x sempat huhuhhu

    header lama pun sweet header baru pun cantik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malam tadi tu testingg jap akk~ ahaha. pagi ni baru yang baru punya. XD

      Delete
  4. bhahahaha awak memang.. esok esok akak bukak rupa dah lain lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, seminggu lagi lah kot. dah malas nak re-edit lagi buat masa ni. XD

      Delete
  5. aina memang hebat..kejap2 ja tukar header2 comel..kalau akak tunggu bejanggut kot..sebab xde bakat..huhu..

    ReplyDelete
  6. whoaaa, bertukar wajah lagi..akak selalu teruja datang sini..suka sangat dengan blog aina ni..cantik selalu..

    ReplyDelete
  7. akak suka bahagian credit tu..hahah smart seyh..
    nanti nak tukar balik wane hitam la.hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tukarrr kaak, jangan tak tukar, bwahahaha. kan creditt tu ohseemm kan? XD

      Delete
  8. Hahahaha..dah menjadi kebiasaan datang sini mesti baju blog bertukar2...hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. XD nasib baik akak setia singgah blog yang sukaa bertukar ala-ala ultamann ni. T_T

      Delete
  9. hahaha... akak pun rasa macam nak tukar wajah blog lagi. aduhai... kadang-kadang orang nampak okay dah. tapi kita yang rasa macam something wrong. tapi akka tengok dah okay dah ni. smart.. cuma banyak sangat hitam ni scares me a bit. hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nafsuuu dalam diri tak boleh kawal. Haha, lols. Scares? alooo. :(

      Delete
  10. bestnye pandai buat2 header sndiri..
    pening kalau bab2 cmni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hohohi.bolehlahh sikit2
      (・∀・)

      Delete