Tutorial : Tambah Add Gadget atas Header,

Assalamualaikum. 





Nampak tak yang di bulatkan dengan warna merah tu? So itulah aku nak buat hari ini. Kasi boleh letak widget atas dia. Okay.

1.  Template > Edit HTML

2. CTRL + F code ini

<b:section class='header' id='header' maxwidgets='1' showaddelement='no'>

3. Dah jumpa, sila delete dengan penuh kebanggan.

4. Gantikan dengan kod ini.

<b:section class='header' id='header1' preferred='yes'>

5. Done, preview. Tak de error? Boleh save.

Sekian.

Kbai. Haha.

Aina Akmal

AINA AKMAL. Seorang gadis comel yang berasal dari utara Malaysia. Punya impian sebesar alam semesta dan seorang yang bercakap banyak. Pemegang status pelajar seumur hidup. Keep learning and never give up adalah prinsip beliau. Masih bujang terang tang tang kata orang. Nak berkenal? Boleh jenguk bawah ni.

6 comments:

  1. ini widget utk letak tab menu atas header mcm blog aina ni ke? -.-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup. Hahaha. Boleh multi function heheh

      Delete
    2. Iyaap. Boleh multi function. Hehe.

      Delete
  2. woooo.. adoi banyaknye yang akak tak tahu..

    ReplyDelete
  3. Ok...saya memang buta bab edit blog ni.

    ReplyDelete